Tuesday, January 11, 2011

Quiche Lorraine


Ντίαρ Ντάιαρι,

χάθηκα, χάθηκα, το ξέρω! Καταπληκτικές οι διακοπές στην Ελλάδα -ίσως τα καλύτερα Χριστούγεννα ever so far-, αλλά με κράτησαν μακριά από το blog μου!
Και τώρα επέστρεψα. Πήρα και τη μαμά μου μαζί. Και λίγο οι βόλτες, λίγο το εξοντωτικό ωράριο, πού χρόνος για συνταγή?

Πάμε λοιπόν σε μια που έφτιαξα πριν λίγο καιρό με τρομερή επιτυχία! Quiche Lorraine!

Την έχουμε ακούσει πολλές φορές και βρίσκεται σχεδόν πάντα στο βασικό μενού ενός εστιατορίου με γαλλική κουζίνα. 

Τι είναι? Μια αλμυρή τάρτα με καταγωγή από την βορειοανατολική Γαλλία και βάση αυγά και κρέμα γάλακτος.

 
Τα υλικά για την τάρτα:
  • 1 κούπα αλεύρι
  • 150 γρ. βούτυρο
  • αλάτι
  • μισή κούπα τριμμένο τυρί (romano cheese ή παρμεζάνα)
  • λίγο νερό
Σε ένα μπωλ ανακατεύουμε τα υλικά, προσθέτοντας στο τέλος όσο νερό χρειάζεται ώστε να έχουμε μια ζύμη μαλακή που μπορεί να ανοίξει με τον πλάστη. Σκεπάζουμε με μεμβράνη και βάζουμε στο ψυγείο για μισή ώρα.

Στη συνέχεια ανοίγουμε τη ζύμη με έναν πλάστη και απλώνουμε σε ένα ταψάκι ή πυρέξ για τάρτες. Αλείφουμε τον πάτο της τάρτας με αυγό και βάζουμε στο φούρνο για 15 λεπτά σε μέση θερμοκρασία. 

Τα υλικά για τη γέμιση:
  • μπέικον
  • τριμμένο τυρί Gruyère
  • λίγο φρέσκο κρεμμυδάκι
  • 3 αυγά
  • 3/4 κούπας κρέμα γάλακτος
  • αλάτι, πιπέρι

Όταν ψηθεί η βάση της quiche απλώνουμε το τριμμένο τυρί, το κρεμμυδάκι και το μπέικον. Χτυπάμε τα αυγά με την κρέμα γάλακτος και περιχύνουμε πάνω από τα υλικά. Αλατοπιπερώνουμε και ψήνουμε στο φούρνο σε μέτρια θερμοκρασία για 20 περίπου λεπτά.


Την τρώμε για πρωινό, brunch, μεσημεριανό, βραδινό... Όλα τα δοκιμάσαμε :) 
Τη συνταγή αλλά και την ιδέα την πήρα από ένα καταπληκτικό βιβλίο μαγειρικής που αγόρασα πρόσφατα με πολύ κλασικά φαγητά. Βλέπετε πόσο homework έχω να κάνω?

Γιορς

πσ. Γιαννάκη ελπίζω να σε κάλυψα :) Φιλιά!

 

23 comments:

  1. Teleio to Quiche, Tzenoula alla logw epaggelmatikhs diastrofhs, tha proteina to exhs: gemish mporoume na paraleipsoume to beikon kai anti gia crema galaktos na valeis gala evapore. Epishs mporeis na postheseis kai alla laxanika kommena se kuvakia manitaria, piperies, spanaki kai oti allo travaei o ouraniskos sou. Etsi meiwneis thn energeiakh puknoththa tou Quiche, enw pairneis perisoteres vitamines, metalla kai futikes ines! Auta! :)
    Filkia

    ReplyDelete
  2. Πολύ καλή ιδέα το εβαπορέ! Και τα λαχανικά τα έχω σκεφτεί! Θα φτιάξω παραλλαγές και θα τις ανεβάσω!
    Έτσι σε θέλω Μαράκι! Μια μάχιμη διατροφολόγος από το νέο έτος στο blog! Φιλάκια!

    ReplyDelete
  3. Καλώς ήρθες και καλή χρονιά εύχομαι με ότι καλύτερο.

    Ωραία η κις σου.. κι εγώ έβαλα άνάρτηση με κισ..χιχι ..Εχει την τιμητική της φαίνεται.
    Λίγο διαφορετική βέβαια...Θα την δοκιμάσω και με το κρεμμυδάκι.
    Καλό ''διάβασμα'' :)
    Φιλιά

    ReplyDelete
  4. Η αγαπημένη του γιού μου! Όταν φτιάχνω δεν μένει ψίχουλο! Η ιδέα με το εβαπορέ μου αρέσειο κι εμένα!

    ReplyDelete
  5. Perfect!!!!!!!
    Καλημερούδια

    ReplyDelete
  6. Εχω φτιάξει κις σε ότι παραλλαγή μπορείς να φανταστείς, η αγαπημένη μας τάρτα!
    Και με σπανάκι ... τέλεια!!!
    Φέρε κομματάκι για ... πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό!

    ReplyDelete
  7. Καλωσόρισες! Και με την μανούλα μαζί τέλεια1
    Και δική μου αγαπημένη η κις, την κάνω παρόμοια αντικαθιστώ την κρέμα γάλατκος με κανονικό γάλα και μαζί με το μπεικον προσθέτω και καπνιστή γαλοπούλα!
    Φιλιά

    ReplyDelete
  8. Γειά σου Marion και καλή χρονιά!
    Είδες τα μεγάλα πνεύματα? Φτιάχνουν ταυτόχρονα Quiche!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  9. Γειά σου Λίλα! Κι αυτή η Quiche ενθουσίασε πολύ όσους την έφαγαν!

    ReplyDelete
  10. Καλημέρα Asteraki! Φιλάκια πολλά!

    ReplyDelete
  11. ΕΛΕΝΑ είπες μεγάλη κουβέντα τώρα! Σπανάκι...
    Θα το επιχειρήσω! Να είσαι καλά!

    ReplyDelete
  12. Καλώς σας βρήκα πάλι Taste Advisor! Θα το γυρίσω κι εγώ στο γάλα να μας βγαίνει λίγο πιο light. Φιλάκια!

    ReplyDelete
  13. Θέλω, θέλω, θέλω.....σλουρπ....

    ReplyDelete
  14. Πάρε, πάρε, πάρε! (Και πετσετούλα να σκουπιστούμε)
    Φιλιά ΝΑΤΑΣΑ!

    ReplyDelete
  15. Καλώς όρισες! Η κις σου φαίνεται πεντανόστιμη. Έχω να φτιάξω ΠΑΡΑ πολύ καιρό. Μ' έβαλες σε σκέψεις ;)

    ReplyDelete
  16. Δεν έχει τύχει να την φτιάξω άν και θα το ήθελα πολύ!...αλλά μπαίνει στα υπόψιν!
    Ζηλεύω με την μανούλα...κι εμένα η δική μου είναι μακριά :(
    Ευχομαι καλή χρονιά!!!

    ReplyDelete
  17. Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η συγκεκριμένη quiche ήταν εκπληκτική!!!! Με κάλυψες με τη συνταγή!!! Περιμένω και τη συνταγή από την άλλη τάρτα, για επιδόρπιο.. Ξέρεις εσύ.. ;) Φιλάκια..

    ReplyDelete
  18. Κάθε χρόνο και καλύτερα να περνάς!!!

    ReplyDelete
  19. Καλώς σας βρήκα πάλι magda! Χαίρομαι που σε έβαλα σε σκέψεις γιατί είμαι σίγουρη πως θα φτιάξεις μια κις υπερπαραγωγή!

    ReplyDelete
  20. Άστα evaki κι εμένα θα φύγει next week και δε θέλω... Περνάμε τέλεια!
    Τα φιλιά μου! Καλή χρονιά και σε σένα!

    ReplyDelete
  21. Ευχαριστώ manousina! Κι εσύ ό,τι επιθυμείς!

    ReplyDelete
  22. Ξέρω Γιάννη μου, έρχεται η συνταγή! As we speak η μαμά βράζει τα γαλατάκια! Αφίχθη χθες ο Bill και προς τιμήν του θα φτιάξουμε ένα γλυκάκι :)
    Φιλιά πολλά! We miss you! (Πώς θα πάμε Outback το βράδυ?)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...