Sunday, February 17, 2013

Η μαμαλίγκα της γιαγιάς Σταυρούλας / Mamaligga, a squash pie from Central Greece


Ντίαρ Ντάιαρι,

αυτή τη συνταγή τη χρωστούσα σε πολλούς εδώ και αρκετό καιρό! Από τον Νοέμβρη συγκεκριμένα, που περάσαμε το Thanksgiving μια όμορφη και μεγάλη παρέα σε ένα γραφικό σπιτάκι σε κάποιο χωριό στη Massachussets.


Δίπλα στο τζάκι, με καλή παρέα, χιόνι, επιτραπέζια, ζεστά σκεπάσματα, ζεστά ροφήματα, και όμορφες μυρωδιές!



Ο φίλος μας ο Δημήτρης είναι από την Καρδίτσα και όταν οργανώναμε το μενού της εκδρομής, είπε πως θα μας φτιάξει Μαμαλίγκα!

Δεν ξέραμε τι είναι, όμως μάθαμε πως είναι μια πίτα χωρίς φύλλο, με κίτρινη κολοκύθα και τυρί φέτα, παραδοσιακή της περιοχής.

Πήρε τη συνταγή της γιαγιάς του, της γιαγιάς Σταυρούλας, πήραμε τα υλικά και την φτιάξαμε!

Δεν παίρνω τα credits για τη συνταγή, ούτε για την υλοποίηση, παρά μόνο για τις φωτογραφίες (κι αυτές όχι όλες). Την πίτα επιμελήθηκαν ο Δημήτρης με τη βοήθεια της Εύας!


Υλικά


  • 1 κιλό κολοκύθι (χρησιμοποιήσαμε butternut squash)
  • 3/4 κιλού φέτα
  • 6 κουτάλες (όχι κουταλιές) αλεύρι
  • 3/4 κούπας ελαιόλαδο
  • αλάτι
  • βούτυρο
  • επιπλέον ελαιόλαδο για το τέλος
Εκτέλεση

  1. Ψιλοτρίβουμε το κολοκύθι, αλατίζουμε με 2 κουταλιές της σούπας αλάτι και προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι και το λάδι ζυμώνοντας παράλληλα μέχρι να ανακατευθεί καλά το μείγμα.
  2. Προσθέτουμε την φέτα και ανακατεύουμε ξανά.
  3. Βουτυρώνουμε καλά το ταψί.
  4. Απλώνουμε το μείγμα στο ταψί χτυπώντας το με τα δάχτυλα για να γίνει επίπεδο και σφιχτό. Φροντίζουμε να έχει πάχος περίπου 1 cm (λίγο λιγότερο από 1 δάχτυλο).
  5. Λαδώνουμε την επιφάνεια του μίγματος τόσο ώστε να μην κολυμπήσει στο λάδι αλλά να μην απορροφηθεί τελείως κιόλας (πρέπει να ρίξαμε 1,5-2 φλυτζάνια του ελληνικού καφέ). 
  6. Ψήνουμε στους 180-200 βαθμούς για 1 ώρα και 15 λεπτά (ανάλογα με το φούρνο μπορεί να θέλει πιο πολύ ή πιο λίγο).
Με αυτά τα υλικά μας βγήκε ένα μεγάλο ταψί και 2 μικρά στρογγυλά.


Ροδοψήθηκε, μοσχομύρισε και χώθηκαν πολλά χεράκια για να τσιμπήσουν και να δοκιμάσουν.


Αυτή είναι η συνταγή της γιαγιάς του Δημήτρη από την Καρδίτσα!
Enjoy!


Σας φιλώ και σας χαιρετώ!

Γιορς,
Τζενούλα



33 comments:

  1. Eksafanistike se xrono dt!!! Fantastikos mpuromezes!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. προετοιμάσου να την ξαναφτιάξουμε άμεσα!! Φιλάκια πολλά πολλά!

      Delete
  2. Να πάρετε όλοι σας τα credits και για τις φοβερές φωτογραφίες που ξεσηκώνουν ζήλειες και για τη φοβερή μαμαλίγκα που επίσης ξεσηκώνει ζήλεια σε όσους δεν τη δοκιμάσαμε!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαρθούλα μου να είσαι καλά, σε ευχαριστούμε!

      Delete
  3. Φανταστική!!!
    Κρατάω τη συνταγή μιας και είμαι φαν της κολοκύθας!!!
    Καλημέρα!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κράτα τη και με την π΄ρωτη ευκαιρία φτιάξτη! Αγαπημένη μου κι εμένα η κολοκύθα!

      Delete
  4. Μες την απλότητα της αλλά και τη νοστιμιά της.
    Εκεί κοντά στη Θεσσαλία στη Φθιώτιδα της προσθέτουν και τραχανά και τη λένε ταρκάσι.
    Καλημέρα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τα απλά είναι και τα πιο όμορφα τελικά Ξανθή μου! Ταρκάσι? Να ούτε αυτό το ήξερα!

      Delete
  5. Ακουστά την είχα, αλλά δεν γνώριζα ότι γίνεται με κολοκύθα!
    Νόστιμη, εύκολη και μ΄ αρέσει που είναι παραδοσιακή!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να'σαι καλά Ερμιόνη, φιλιά κι από μένα

      Delete
  6. Τζενάκο, τέλεια! Με κατεψυγμένη κολοκύθα λες να γίνει καλή? Θέλω να την φτιάξω, τι λες? Φιλια! Καλή εβδομάδα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιατί να μη γίνει καλή και με κατεψυγμένη? Μια χαρά θα είναι πιστεύω. Ενημέρωσέ μας Εφούλα! Σε φιλώ!

      Delete
  7. Τι ωραία πίτα! Και πολύ εύκολη! Συγχαρητήρια στον σεφ! Και σε σένα φυσικά για τις ωραίες φωτό!
    Φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να'σαι καλά Αναστασία μου!

      Delete
  8. Τζένη φαίνεται υπέροχη πίτα,μόλις την τύπωσα,όσο για τις φωτογραφίες....πολύ ωραίες-είσαι τυχερή που βρίσκεσαι εκεί ,ήμουν κάποτε και γω κάπου εκεί αλλά για λίγο...σε φιλώ καλή εβδομάδα και να προσέχεις στα ξένα!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νάντια μου πρέπει να μου πεις περισσότερα κάποια στιγμή! Σε χαιρετώ! Να είσαι καλά!

      Delete
  9. Τελεια και ευκολη πιτούλα.

    Ευχαρίστησε το Δημήτρη και τη Εύα για την υλοποίηση αλλά πρωτίστως τη γιαγιά του για τη συνταγή !!!

    Υπέροχες φωτογραφίες όπως πάντα Τζενούλα μας.

    Φιλιά

    ReplyDelete
  10. Τζένη μου εμείς λόγω καταγωγής(εγώ Τρίκαλα - ο σύζυγος Καρδίτσα) τη φτιάχνουμε πολύ συχνά είναι καταπληκτική!Μπράβο στο Δημήτρη!!!!
    Φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ελενάκι μου εγκρίνεις? Καλή δε μας βγήκε οπτικά? Από γεύση ήταν σούπερ! Ωραίες λιχουδιές έχετε στα μέρη σας!

      Delete
  11. Τι ωραία που θα είναι η μαμαλίγκα!!!!ΜΜΜΜ

    ReplyDelete
  12. Καλησπέρα Τζενούλα! Η συνταγή φαίνεται τέλεια! Πάντως πρώτη φορά ακούω μαμαλίγκα φτιαγμένη έτσι, με κολοκύθα δηλαδή... Στο blog μου έχω συνταγή για μαμαλίγκα αλλά με καλαμποκάλευρο και φέτα, γιατί αυτό λένε μαμαλίγκα στη Ρουμανία (όπου γεννήθηκε ο πατέρας μου). Μοιάζουν πάντως οπτικά! Μήπως τελικά "μαμαλίγκα" λένε στα Βαλκάνια γενικά όλες τις πίτες χωρίς φύλλο; Να μας διαφωτίσει ο φίλος σου που είναι από εκείνα τα μέρη, αν την ξέρει και με καλαμποκάλευρο :) Όπως και να'χει, γεια στα χέρια σου, εξαιρετική συνταγή και νοστιμότατη! Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να'σαι καλά Ελεάννα! Μάλλον έχει βαλκανικές επιρροές, δεν ξέρω από πού ξεκίνησε!

      Delete
  13. η μαμαλίγκα δείχνει τέλεια αλλά η φωτό σου είναι σουπερ!

    ReplyDelete
  14. ΓΜΤ εχω μισή κολοκύθα στο ψυγείο! Να φτιάξω μια τοσοδούλα ή να πάω να πάρω άλλη; Θα φτιάξω τοσοδούλα να την δοκιμάσω!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Και πολύ καλά έκανες! Φιλιά!

      Delete
  15. Όταν λέμε 6 κουτάλες αλευρι??? Ας πούμε εννοούμε την ξύλινη κουτάλα??

    ReplyDelete
  16. Ναι Ευδοκία, κάτι μεταξύ της ξύλινης κουτάλας και της κουταλας που σερβίρουμε τη σούπα. Δες το και με το μάτι πόσο θα πάρει, πάντως είναι περισσότερο από την κουταλιά της σούπας.

    Καλή επιτυχία!

    ReplyDelete
  17. πωπωωω μου θύμισες πως το έλεγε η γιαγιούλα μου και η μανουλα μου που την έχασα πρόσφατα. Θα φτιάξω μια οπωσδήποτε. Εσύ Τζένη μένεις αμερική?

    ReplyDelete
  18. Μου αρέσει πάρα πολύ η κούπα του καφέ από που την έχετε αγοράσει αν ειναι δική σας?

    ReplyDelete
  19. Καμμία απάντηση!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...