Saturday, December 14, 2013

Γιορτινή σπανακόπιτα!


Ντίαρ Ντάιαρι,

σας είπα πως θα επέστρεφα!

Χτες έφτιαξα αυτή τη σπανακόπιτα και ήθελα να τη μοιραστώ μέσω του blog γιατί πιστεύω πως έχει μια θέση στα γιορτινά τραπέζια μας!

Την ετοίμασα σε 30 λεπτά, πανεύκολα, παρόλο που μοιάζει να απαιτεί πολύ λεπτοδουλειά και λεπτομέρεια. 
Κι αυτό μου αρέσει πολύ! 

Δείτε λοιπόν σήμερα πώς μεταμορφώνεται μια ταπεινή σπανακόπιτα!

Την ιδέα την εμπνεύστηκα διαβάζοντας ένα από τα αγαπημένα μου ξενόγλωσσα blogs το Ana's Italian chips. Στο blog της θα βρείτε ακόμα περισσότερες φωτογραφίες βήμα προς βήμα για να φτιάξετε αυτή τη σπανακόπιτα-ήλιο.

(Η οποία Ana με τη σειρά της το εμπνεύστηκε από ένα άλλο blog)


Χρησιμοποίησα 2 έτοιμα φύλλα για πίτες, σαν χοντρά χωριάτικα. Η ίδια πίτα μπορεί να γίνει και με σφολιάτα.

Για τη γέμιση έκανα ό,τι έχω μάθει από τη γιαγιά μου. 
Ανακάτεψα σε ένα μπολ,

  • σπανάκι (περασμένο για λίγο από το τηγάνι για να μαραθεί)
  • 1 αυγό
  • πράσινο κρεμμυδάκι
  • άνιθο
  • αρκετή φέτα
  • λίγη τριμμένη φρυγανιά για να απορροφήσει τα υγρά από το σπανάκι (ειδικά αν είναι κατεψυγμένο)
  • αλάτι
  • πιπέρι
Έχω δει τη γιαγιά μου να φτιάχνει σπανακόπιτα τόσες πολλές φορές. Και μου αρέσει που τα ζυγίζει όλα στα χέρια της, ή με το μάτι. Έτσι έκανα κι εγώ...

Τοποθέτησα το ένα φύλλο σε ένα ταψί, και άπλωσα πάνω του τη γέμιση.

Παρότι δεν άφησα κενό ανάμεσα στο κέντρο και στα άκρα όπως είδα στο blog της Ana, μια χαρά μου βγήκε.

Σκέπασα με το δεύτερο φύλλο και ένωσα τις άκρες με ένα πηρούνι, όπως κάνουμε για να κλείσουμε τα τυροπιτάκια.

Τοποθέτησα ένα μικρό ποτήρι στο κέντρο της κλειστής πίτας και πίεσα ελαφρά.

Με το ποτήρι σαν οδηγό, και με ένα κοφτερό μαχαίρι, έκοψα κομμάτια πάχους 2 εκατοστών περιμετρικά. Στη συνέχεια γύρισα το κάθε κομμάτι 90 μοίρες, με τη γέμιση να κοιτάζει προς τα επάνω.

Έτσι ετοιμάστηκε ο ήλιος!


Η γιαγιά μου πάντα αλείφει τις πίτες με λάδι. Έκανα το ίδιο και πέτυχα η πιτούλα να έχει χρυσαφένιο χρώμα.

Έψησα την πίτα για 45 περίπου λεπτά στους 370F/190C.




Ήταν πολύ γευστική και εντυπωσιακή! Νομίζω πως όποιος τη δει σε ένα Χριστουγεννιάτικο γιορτινό τραπέζι θα πει "ουάου"!

Σας φιλώ!

Γιορς,
Τζενούλα



14 comments:

  1. ''OYαου'' θα πω κι εγώ Τζενούλα.
    Οντως πολύ ιδιαίτερη η πίτα και όπως λες χωρίς κόπο.
    Εξαιρετική για γιορτινό τραπέζι,

    Φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Marion, φιλιά κι από εμένα!

      Delete
  2. Μα τι ωραία, "ηλιόλουστη" ιδέα! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πράγματι Αρτεμάκι, ηλιόλουστη! Σε φιλώ κι ελπίζω να σε δω!

      Delete
  3. Καταπληκτική εμφάνιση!!!

    ReplyDelete
  4. Τζενάκι πραγματικά πολύ εντυπωσιακή!!
    Ουάου!!!!!!!!!!
    Πολλά φιλάκια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eυχαριστώ Έλενά μου, φιλάκια πολλά!

      Delete
  5. Η σπανακόπιτα έβαλε τα καλά της!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ReplyDelete
  6. Ωραιότατη ιδέα Τζένη.
    Και σίγουρα νοστιμότατη.

    ReplyDelete
  7. Το λέω το "ουάου" και μόνο με τη φωτογραφία! Χρόνια πολλά Τζενούλα μου για τις γιορτές και για τ' όνομά σου σήμερα! Πάντα χαρούμενη, γερή και κεφάτη!!!

    ReplyDelete
  8. Τα φαγητα σου ειναι τελεια!! :)

    ReplyDelete
  9. ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΙΝΕΤΙΑ...
    ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ ΔΕΝ ΑΦΗΣΕΣ ΚΕΝΟ;?

    Παρότι δεν άφησα κενό ανάμεσα στο κέντρο και στα άκρα όπως είδα στο blog της Ana, μια χαρά μου βγήκε.

    ReplyDelete
  10. Πωπω παιδια τι σπανακοπιτα ειναι αυτη??
    θα την προσπαθησω και ελπιζω να την πετυχω και στο σχεδιο και στην γευση, επαρνα συνεχεια απο εδω εγω https://xrisizimi.gr/proionta/spitiki-xortopita/
    και μεχρι τωρα ημουν πολυ ευχαριστημενη αλλα θα δοκιμασω οπωσηδοπτε αυτη την συνταγη

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...