Saturday, June 11, 2011

Mexican lunch!


Ντίαρ Ντάιαρι,

νομίζω πως πριν φτιάξω παστίτσιο, έφτιαξα chimichanga με κοτόπουλο. Πριν επιχειρήσω να φτιάξω μουσακά, έφτιαξα quesadillas. Προτού πάρω μπάρμπα-Στάθη, πήρα βαζάκια με μεξικάνικες σάλτσες Uncle Ben!

Δεν υπερβάλω. Υπήρχε μια περίοδος, όταν ξεκίνησα να μαγειρεύω στο πρώτο μου σπιτάκι, που μαγείρευα είτε κοτόπουλο με κάρυ, είτε κάτι μεξικάνικο. Δεν εξηγείται διαφορετικά, από το ότι σε μια άλλη προηγούμενη ζωή μου ζούσα σε hacienda, κάπου στο Cancún ή στο Acapulco, ο μπαμπάς μου ήταν μεγαλογαιοκτήμονας, την αδερφή μου κι εμένα μας μεγάλωνε μια χοντρή γκουβερνάντα, τον κηπουρό τον έλεγαν Esteban, και τον γόη Hose Armando. Κι εμένα Alondra (αχ τι σειρά....).

Δεν εξηγείται σας λέω.


Με τις δουλειές μου, τα deadlines μου, τις επισκέψεις μας, και τα γεμάτα σαββατοκύριακα είχα πολύ καιρό να μαγειρέψω σοβαρά. Δηλαδή, να ξεκινήσω στις 12 και να τελειώσω στις 3. Να απολαύσω τη διαδικασία...

Το έκανα όμως ένα Σάββατο που μας πέρασε...
Και τα έφτιαξα όλα (σχεδόν)...

Tomato salsa 
  • 2-3 ντομάτες, κομμένες σε κύβους
  • 1 μικρό κρεμμύδι, κομμένο σε κύβους
  • 1 πιπεριά καυτερή (chili ή jalapeño), κομμένη σε μικρά κυβάκια
  • χυμός από ένα μοσχολέμονο (lime) - καλά αν δεν έχετε βάλτε λεμονάκι
  • 2-3 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένο κόλιανδρο (cilantro)
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • ρίγανη
  • αν έχετε σκόνη τσίλι (για πιο φαντασμαγορικά αποτελέσματα)

Η διαδικασία είναι απλούστατη: ανακατεύουμε μαζί όλα τα υλικά και σερβίρουμε! Η salsa συνοδεύει τα πάντα! Quesadillas, burritos, tacos, ψωμί...


Μεξικάνικη σαλάτα με τηγανητά tortillas, καλαμπόκι και σάλτσα γιαουρτιού
  • πράσινη σαλάτα (μαρούλι, ρόκα, ανάμεικτη, ό,τι θέλουμε)
  • τυρί τριμμένο (cheddar ή mozarella)
  • ζαμπόν, κομμένο σε λωρίδες, περασμένο από το τηγάνι
  • 2 κουταλιές της σούπας καλαμπόκι
  • Επειδή είχα ήδη ετοιμάσα μια γαβάθα salsa, πρόσθεσα 2-3 κουταλιές της σούπας από salsa ώστε να πάρουμε γεύση από ντομάτα και κρεμμυδάκι (και όλα τα υπόλοιπα "spicy" βεβαίως)
  • Πήρα μαλακές τορτίγες, τις έκοψα με ένα μαχαίρι σε μικρά τρίγωνα και τα τηγάνισα για δευτερόλεπτα στη φριτέζα. Αυτά τα τραγανά, ζεστά tortilla chips ήταν το clue της σαλάτας!
  • σως: 3/4 γιαούρτι total, λίγο χυμό λεμόνι, λάδι, λίγο ξύδι, μπόλικη πάπρικα

Ίσως είναι η καλύτερη σαλάτα που έχω φτιάξει ποτέ!

 

Tacos baby!
  • μισό κιλό κιμάς
  • μπαχαρικά. πολλά μπαχαρικά. τσίλι. καγιεν. πάπρικα. ό,τι έχουμε.
  • τάκος
  • tomato salsa
  • τυρί τριμμένο (cheddar ή mozarella)
  • γιαούρτι (απαραίτητο!)

Ετοιμάζουμε τον κιμά σε ένα τηγάνι, ρίχνοντας σε αφθονία τα μπαχαρικά.
Συναρμολογεί ο καθένας το tacos του όπως προτιμά. Για παράδειγμα, απλώνουμε λίγο γιαουρτάκι στον πάτο, γεμίζουμε με κιμά, και τέλος συμπληρώνουμε με salsa και τυρί τριμμένο.


Γέμιση για tortillas

Το πιάτο με την κόκκινη σάλτσα που βλέπετε πάνω αριστερά στην πρώτη φωτογραφία (και δεξιά στην φωτογραφία από κάτω) ήταν η γέμιση για τα tortillas. Ναι είχαμε και απ'αυτό!
  • 2-3 στήθη κοτόπουλο, κομμένο σε μπουκιές
  • έτοιμη κόκκινη μεξικάνικη σάλτσα Uncle Ben

Ψήνουμε το κοτοπουλάκι στο τηγάνι και όταν είναι έτοιμο προσθέτουμε την έτοιμη σάλτσα. Τα ανακατεύουμε μέχρι να ζεσταθεί αρκετά η σάλτσα.

Παίρνουμε μια τορτίγια και τη γεμίζουμε με το κοτόπουλο και ό,τι άλλο θέλουμε.
Απαραιτήτως προσθέτουμε αρκετό γιαουρτάκι γιατί δροσίζει!

  

Φωτογραφίες από τα tacos και tortillas δεν υπάρχουν γιατί λυπήθηκα να μη λαδώσω τη φωτογραφική!

Τα φιλιά μου από τη ζεστή Νέα Υόρκη (με τους 30+ βαθμούς)!

Γιορς

6 comments:

  1. Σε νιώθω γιατί κι εγώ Μεξικάνικα άρχισα να μαγειρεύω από τα 18 μου όταν ήρθα στις Αμέρικες, πριν να αρχίσω να μαγειρεύω Ελληνικά, είναι από τις πιο αγαπημένες μου κουζίνες!
    Σούπερ φωτο΄
    Φιλι΄

    ReplyDelete
  2. 'Αστα Popi μου, εθισμός η μεξικάνικη!
    Φιλάκια πολλά!

    ReplyDelete
  3. Η μεξικάνικη κουζίνα είναι από τις αγαπημένες μου!!!

    ReplyDelete
  4. Καταπληκτικές φωτογραφίες υπέροχες συνταγές μπράβο!!!! έφτασε τους 30 η θερμοκρασία?Καλό καλοκαίρι λοιπόν και εκεί....

    ReplyDelete
  5. Γειά σου Pansofix με την ωραία προφίλ φωτο!
    Thanks nadia μου, καλό καλοκαίρι και σε σένα!

    ReplyDelete
  6. Χαχα!Εκτός από τις γάστρες μας που είναι αδελφάκια,είμαστε κ εμείς!Το πρώτο μου φαγητό,στην Ιταλία,ήταν μεξικάνικο:),νομίζω.Όσο για το γουακαμόλε,είναι τρελά αγαπημένη γεύση,μιαμ!
    Μπράβο σου!
    'Ερη

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...