Thursday, September 16, 2010

Τα λαχταριστά τυροπιτάκια της γιαγιάς μου / My grandma's cheesepie bites


Ντίαρ Ντάιαρι,

άλλη μια συνταγή από την περίοδο των διακοπών! Λίγο πριν φτάσω Αθήνα έδωσα τις παραγγελιές μου για μερικά αγαπημένα φαγητά στη μαμά και τη γιαγιά, κι εκείνες μου έκαναν το χατήρι και με το παραπάνω! Ειδικά τα τυροπιτάκια που φτιάχνει η γιαγιά μου τα λιγουρεύτηκα επικίνδυνα κάποια στιγμή κι έτσι μου τα έφτιαξε 2 φορές! Μ'αυτά και μ'αυτά γύρισα 2 κιλά βαρύτερη...

Τη δεύτερη φορά που θα μου τα έφτιαχνε πήγα και παρακολούθησα για να μάθω να τα φτιάχνω και μόνη μου. Βοήθησα και λίγο στο τηγάνισμα και στις φωτογραφίες :)
Ρίχνουμε λοιπόν αλεύρι (για όλες τις χρήσεις) σε μια λεκάνη και στη μέση κάνουμε μια λακουβίτσα στην οποία ρίχνουμε:

  

  • μισό φλιτζάνι ξύδι 
  • μισό με ένα φλιτζάνι λάδι
  •  λίγο αλάτι 
  • 1-2 αυγά
Ζυμώνουμε σιγά σιγά και τα υλικά μεταμορφώνονται σε μια μπάλα από ζυμάρι.
Ετοιμάζουμε μετά τη γέμιση βάζοντας:
  • τυρί φέτα
  • 1-2 αυγά
  • πιπέρι
Μπορούμε να κάνουμε και παραλλαγές βάζοντας ψιλοκομμένο ζαμπόν ή πιπεριά ή λουκάνικο ή κασέρι...φαντασία να υπάρχει και όρεξη! Εμένα όμως μου αρέσουν με τη φέτα (όπως και οτιδήποτε έχει φέτα άλλωστε!)
Τρίβουμε με το πηρούνι ή με το χέρι και ανακατεύουμε ώστε η γέμιση να είναι ένα ομοιόμορφο μείγμα.

Στη συνέχεια παίρνουμε τον πλάστη και τη ζύμη και ανοίγουμε φύλλο. Εντάξει, δεν είναι ό,τι πιο εύκολο να ανοίγεις φύλλο, αλλά δε θέλει και σπουδές! Εμένα με έμαθε η γιαγιά από μικρή όταν φτιάχναμε σπανακόπιτα... Θέλει πολύ αλεύρωμα για να μην κολλάει στο τραπέζι και στον πλάστη και να δουλεύεις το φύλλο στις άκρες του πλάστη για να ανοίξει. Ειδικά σε αυτό το τελευταίο η γιαγιά είναι πολύ κολπατζού και το κάνει με πολύ στυλ!
Κόβουμε ένα τμήμα από τη ζύμη, την ανοίγουμε σε λεπτό φύλλο (όχι τόσο λεπτό όσο του μπακλαβά βέβαια), ετοιμάζουμε τα τυροπιτάκια, μετά το επόμενο κομμάτι της ζύμης κοκ. Το λεπτό φύλλο που ανοίγουμε το χαράζουμε με το μαχαίρι σε μικρά τετράγωνα.


Σε κάθε τετράγωνο βάζουμε λίγη από τη γέμιση στο κέντρο και κλείνουμε σε σχήμα φακέλου. Αφού ανοίξουμε όλη τη ζύμη σε φύλλα και ετοιμάσουμε τα τυροπιτάκια βάζουμε στο τηγάνι λάδι για τηγάνισμα. Θέλουν 1 ή 2 το πολύ φορές γύρισμα για να πάρουν ένα ωραίο χρυσαφί χρώμα...
Μιαμ, μόλις μου έλειψαν!
Να'σαι καλά γιαγιά! Τι θα μου μάθεις τα Χριστούγεννα? ;)

Γιορς


2 comments:

  1. Ξέρεις ότι την επόμενη φορά που θα σας επισκεφθώ στα μπαγκάζια θα υπάρχει πλάστης και σπιτική ηπειρώτικη φέτα, έτσι δεν είναι;;;; :-)

    ReplyDelete
  2. Skip τον πλάστη, για τη φέτα δεν θα πω όχι :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...