Monday, November 12, 2012

Σούπα Vichyssoise / Vichyssoise soup



Ντίαρ Ντάιαρι,

η σούπα Vichyssoise έχει ομολογουμένως πιασάρικο όνομα κι όμως είναι μια ταπεινή μα νόστιμη πρασο-πατατό-σουπα.

Ακόμη, παρότι το όνομά της παραπέμπει σε γαλλική κουζίνα, λέγεται πως η απλή αυτή σουπίτσα είναι αμερικάνικης προέλευσης... 
Πολλοί το αμφισβητούν και ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί από πού κρατάνε οι ρίζες της.

Επίσης αμφισβητείται το πώς πρέπει να σερβίρεται, κρύα ή ζεστή

Η επικρατούσα άποψη είναι να σερβίρεται κρύα, καθώς το γάλα ή η κρέμα γάλακτος προστίθεται στο τέλος της παρασκευής με σκοπό να κρυώσει τη σούπα.


Εγώ προτίμησα να τη σερβίρω και να την απολαύσουμε ζεστή - και δεν μας απογοήτευσε καθόλου!

Σας παροτρύνω να τη δοκιμάσετε γιατί χρειάζεται λίγα και οικονομικά υλικά, και επειδή περιέχει την πατατούλα είναι χορταστική.


Υλικά (για 2 μερίδες)
---------

  • 3 μέτριες πατατούλες ή 2 μεγάλες
  • 3 πράσα
  • 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • 1 κύβο knorr κοτόπουλο
  • 1 κούπα κρέμα γάλακτος ή γάλα (για πιο ελαφριά εκδοχή)
  • μισό κρεμμύδι ψιλοκομμένο (προαιρετικά)
  • λίγο μοσχοκάρυδο (προαιρετικά)

Εκτέλεση
--------------
  1. Σε μια κατσαρόλα λιώνουμε το βουτυράκι και προσθέτουμε τα πράσα ψιλοκομμένα σε ροδέλες. Αλατοπιπερώνουμε και αφήνουμε 2-3 λεπτά σε μέτρια φωτιά να μαραθούν (πρέπει να προσέχουμε να μην μας αρπάξουν). Αν χρησιμοποιήσουμε και κρεμύδια σε αυτό το στάδιο προσθέτουμε και αυτά.
  2. Προσθέτουμε τις πατάτες κομμένες σε κύβους και αφήνουμε λίγο να μαλακώσουν για 2-3 λεπτά. Ανακατεύουμε συχνά για να μην μας κολλήσουν.
  3. Στη συνέχεια προσθέτουμε τον κύβο knorr αφού έχει αραιώσει σε βραστό νεράκι. Εναλλακτικά μπορούμε να προσθέσουμε 2-3 κούπες ζωμό κοτόπουλο (έτοιμο ή δικό μας αν έχουμε φυλαγμένο).
  4. Κλείνουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε να βράσουν και να μαλακώσουν τα λαχανικά (περίπου 20-30 λεπτά).
  5. Μόλις βράσουν τα λαχανικά μεταφέρουμε το περιεχόμενο της κατσαρόλας σε ένα μπλέντερ και αλέθουμε. Εναλλακτικά χρησιμοποιούμε το μπλεντερ χειρός που μπαίνει στις κατσαρόλες.
  6. Μετά το άλεσμα επιστρέφουμε τα λαχανικά στην κατσαρόλα και προσθέτουμε το γάλα (ή την κρέμα) και λίγο μοσχοκάρυδο.
  7. Μαγειρεύουμε για άλλα 5 λεπτά και σερβίρουμε.
Για ντεκόρ πρόσθεσα ψιλοκομμένο μπέικον γαλοπούλας ελαφρά καβουρδισμένο στη τηγάνι και λίγο βασιλικό για χρώμα (ο οποίος μου είχε μείνει από το προηγούμενο πιάτο με τα χτένια).

Ποιός θέλει να δοκιμάσει μια κουταλίτσα?

Γιορς
Τζενούλα


35 comments:

  1. Γαλλική ή αμερικάνικη δεν ξέρω, πάντως εγώ πολύ τη ζήλεψα τη σουπίτσα σου και θα έτρωγα ευχαρίστως αυτή την κουταλιά που τόσο απλόχερα μας προσφέρεις...
    Καλή εβδομάδα και φιλάκια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να'σαι καλά sundayspoon! Καλή σου μέρα!

      Delete
  2. Πρέπει να είναι πολύ νόστιμη! Θα τη δοκιμάσω! Καλή εβδομάδα!:)

    ReplyDelete
  3. Πω πω σουπίτσα ... ότι πρέπει για το κρυουλάκι που έρχεται !

    Δεν με νοιάζει απο που προέρχεται .. εγω θα την τσακίσω ... ζεστή !

    Φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έτσι μπράβο, όλοι στο fan club της ζεστής πρασόσουπας!

      Delete
  4. Υλικά νόστιμα και αγαπημένα, υφή απίστευτα κρεμώδης!
    Εγώ δεν θέλω κουταλίτσα μόνο, θέλω ολόκληρο μπολάκι!
    Φιλιά πολλά Τζενάκι!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ερμιόνη μου και κυρίως λίγα και οικονομικά! Μην το ξεχνάμε στην εποχή μας. Καλά τα πολλά και πολύπλοκα μα πιο όμορφα τα απλά! Φιλάκια πολλά!

      Delete
  5. Τζενάκι εγώ έτσι περίπου κάνω μια σούπα με πράσα και πατάτες, που την λέω πατατόσουπα και όχι Vichyssoise, λιγότερο πιασάρικο όνομα αλλά την τιμάμε κι εμείς όποτε την κάνω χα χα χαα
    Φυσικά και θέλω κουταλίτσα από την λαχταριστή δικιά σου, ίσως και δεύτερη και τρίτη αν περισσέψει;-)
    Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έλενα όπως κι αν την λένε είναι νόστιμη! Φιλάκια!

      Delete
  6. Μία από τις αγαπημένες μου σούπες! Τόσο "ζεστή", απαλή, νόστιμη, θρεπτική, ο ορισμός του comfort food για μένα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν θα μπορούσα να συμφωνώ μαζί πιο πολύ Αρτεμάκι! Φιλάκια!

      Delete
  7. Καλησπέρα
    Εγώ μπορώ να πάρω όλο το μπολ?
    Πράσσα έχω σπίτι, πατάτες έχω, μοσχοκάρυδο υποχρεωτικά και ετοίμασα το βραδυνό μας.

    Φιλιά !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τέλεια Νοτούλα, είσαι πανέτοιμη! Φιλιά!

      Delete
  8. κι άλλος εθελοντής για δοκιμή Τζένυ...ψηφίζω ζεστή...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαχα, έλα να μαζευόμαστε! (πάει η σούπα, προλαβαίνω να φτιάξω κι άλλη....?)

      Delete
  9. Αύριο θα πάω να πάρω πράσσα, γιατί λατρεύω τις εύκολες και νόστιμες σούπες !!!!

    ReplyDelete
  10. τέλεια!αλλά ούτε που θα τολμούσα να τη φάω κρύα :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νομίζω κι εγώ δεν θα την ήθελα κρύα, αλλά απο την άλλη δεν ξέρεις, ίσως αν συνοδευτεί σωστά... ή αν πεινά κάποιος πολύ!! Χιχι! Φιλάκια!

      Delete
  11. Πολύ λαχταριστή σουπίτσα Τζενούλα μου!!!!!!!!!!μου ανοίγεις συνέχεια την όρεξη!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κάνε μια επιλογή να τα φτιάξουμε παρεούλα!

      Delete
  12. Λατρεύω τις σούπες τώρα τον χειμώνα και θα την δοκιμάσω οπωσδήποτε!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τέλεια, και να μας πεις τη γνώμη σου! Φιλιά!

      Delete
  13. Κ εγώ ζεστή την προτιμώ Τζενούλα, υπέροχη σουπίτσα!

    ReplyDelete
  14. Ανεξαρτήτως προέλευσης, πρόκειται για μια πολύ ωραία σούπα. Την προτιμώ ζεστή, είναι ένα και ένα για τις κρύες μέρες του χειμώνα.
    Καλή εβδομάδα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλή εβδομάδα και σε σένα Ειρήνη μου!

      Delete
  15. Εγώ θέλω παραπάνω από μια κουταλίτσα, και ζεστή παρακαλώ!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έφτασε..ι! Φιλάκια Μάρθα!

      Delete
  16. Φαίνεται εξαιρετική Τζένη μου.
    Έχω βέβαια ένα μικρό "κράτημα" με τα πράσσα.
    Δεν ξέρω αλλά επειδή πολύ συχνά μας τα πράσσα κοκκινιστά ήταν "must" στην κουζίνα της γιαγιάς μου, εγώ σήμερα δυσκολεύομαι πολύ στο να τα εντάξω στην μαγειρική μου.
    Ίσως όμως έτσι σε ζεστή εκδοχή, να έλεγα ένα μεγάλο Ναι :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Άσε Πηνελόπη, εγώ έχω κράτημα με πολλά λαχανικά, αλλά έμαθα με νέους τρόπους μαγειρέματος να τα τρώω! Είμαι σε καλό δρόμο! Δοκίμασε τη σουπίτσα βάζοντας λιγότερο πράσο στην αρχή και σταδιακά ίσως μπορείς να αυξάνεις την ποσότητα. Φιλιά!

      Delete
  17. H vichyssoise ειναι μαλλον αμερικανικης προελευσης και τρωγεται κρυα, ενω η αντιστοιχη ζεστη σουπιτσα ειναι γαλλικης καταγωγης και ονομαζεται potage Parmentier. Οπως και να την πεις παντως ειναι πεντανοστιμη και την τιμαμε συχνα!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...