Sunday, November 21, 2010

Κοχύλια γεμιστά με σπανάκι και ricotta / Pasta shells with spinach and ricotta

Nτίαρ Ντάιαρι,

πρόσφατα έφτιαξα pasta shells γεμιστά με ρικότα και σπανάκι και πρέπει να γράψω γρήγορα τη συνταγή για να μην την ξεχάσω, γιατί βγήκαν πολύ νόστιμα και πρέπει να το επαναλάβω.

Άρεσαν πολύ και στον Βασίλη που δεν είναι fan του μη-κρέατος. Βέβαια έριξα και λίγο bacon από πάνω για να πάρουν λίγο άρωμα και γεύση επιπλέον.

Γιατί ρικότα? Δεν είναι πολύς καιρός που έχω αποφασίσει στα εβδομαδιαία ψώνια του σουπερ μάρκετ να συμπεριλαμβάνω και κάτι καινούριο που δεν το έχω ξανα-δοκιμάσει ή μαγειρέψει για να διευρύνω τους γαστριμαργικούς μου ορίζοντες! Έτσι σιγά σιγά παίρνω περίεργα σαλάμια, τυριά με περίεργα ονόματα, καινούρια μπαχαρικά, κρασιά από διάφορα μέρη κλπ. Με λίγα λόγια, ό,τι να'ναι! Όλο και κάπου θα είχα δοκιμάσει ρικότα, σε κάποιο σάντουιτς ίσως ή σε σαλάτα, αλλά δεν το είχα χρησιμοποιήσει ποτέ στην κουζίνα μου. Και να που έφτασε η ώρα!

Κάπου στο ιντερνετ έπεσε το μάτι μου σε μια ωραία φωτογραφία που έδειχνε γεμιστά pasta shells με σπανάκι και αυτό το τυρί που το είχα ακουστά, αλλά για να πω την αλήθεια δεν θυμόμουν/ήξερα τι γεύση έχει. Εμπνεύστηκα από τη συνταγή που βρήκα, έβαλα και αρκετή φαντασία και προέκυψε κάτι πολύ καλό!



Η συνταγή λοιπόν:
  • 1 πακέτο pasta shells
  • μπέικον γαλοπούλας (προαιρετικά)
Γέμιση:
  • 400 γρ σπανάκι
  • 2 αυγά
  • 200 γρ τυρί ricotta
  • 1 κούπα παρμεζάνα τριμμένη
  • 4-5 κουταλιές της σούπας φρυγανιά τριμμένη
  • αλάτι, πιπέρι
  • βασιλικό
Σάλτσα:
  • 1 κεσεδάκι σάλτσα ντομάτας (πχ. pummaro)
  • λίγο λάδι
  • ρίγανη, θυμάρι και ό,τι μυρωδικά θέλουμε

Στην αρχή βράζουμε τα ζυμαρικά. Όχι πάρα πολύ, αλλά να μαλακώσουν. Όταν τα στραγγίξουμε, τα απλώνουμε προσεκτικά για να μην ανοίξουν πάνω σε αλουμινόχαρτο για να κρυώσουν.

Στο μεταξύ ετοιμάζουμε τη γέμιση προσθέτοντας στο σπανάκι όλα τα υλικά (τυριά, αυγά κλπ). Η γέμιση δεν πρέπει να μας βγει νερουλή (τότε προσθέτουμε φρυγανιά).

Όταν τα ζυμαρικά κρυώσουν, τότε οπλιζόμαστε με υπομονή και αρχίζουμε το γέμισμα: παίρνουμε ένα ένα κάθε pasta shell, το γεμίζουμε με μια γενναία κουταλιά από τη γέμιση σπανάκι και το τοποθετούμε στο ταψί.

Στο τέλος περιχύνουμε το ταψί με τη σάλτσα ντομάτας και από πάνω ρίχνουμε το ψιλοκομμένο μπέικον.

Ψήνουμε στους 200, γύρω στα 45 λεπτά έχοντας το ταψί μας καλυμμένο με αλουμινόχαρτο. Τα τελευταία 10 λεπτά, βγάζουμε το αλουμινόχαρτο και ρίχνουμε λίγη τριμμένη παρμεζάνα.

Η ρικότα μου θύμιζε πάρα πολύ το ανθότυρο. Οπότε μια καλή ιδέα είναι να αντικαταστήσει κανείς τη ρικότα με ανθότυρο, και ίσως αντί για παρμεζάνα να προσθέσει φέτα!

Αυτά τα λίγα από εμένα!
Καλή όρεξη ;)

Γιορς

19 comments:

  1. Μπελαλίδικο φαγάκι (όσον αφορά το γέμισμα) αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο!
    Καλή βδομάδα!

    ReplyDelete
  2. Πολύ ωραίο και ευπαρουσίαστο. Νομίζω συνήθως το κάνουν ως πρωτο πιατο..
    Μπράβο πολύ καλό :)

    ReplyDelete
  3. Enthousiazomai me to sindiasmo, spanaki kai riccota!Ektos apo nostimo einai kai fovera euparousiasto!!! Tha to dokimasw sigoura kai tha se enimerwsw! Skeftomai mono na antikatastisw to bacon me prosciutto...I 'll keep you posted ;)

    ReplyDelete
  4. Ναι ΕΛΕΝΑ είναι μπελαλίδικο, σαν τα κανελόνια που είναι τα αγαπημένα μου!
    Thank you Marion!
    Καλή η ιδέα σου Mina, γιαμ!

    ReplyDelete
  5. Φαίνονται νόστιμα και εντυπωσιακά!!
    Τα κάνω και εγώ αλλά με άλλους συνδυασμούς, θα δοκιμάσω σίγουρα όμως και την δική σου πρόταση.
    Καλημέρες..

    ReplyDelete
  6. Μ αρεσουν πολύ τα κοχύλια και ηεμφάνιση τελεια!
    Καλημερα!

    ReplyDelete
  7. Kαλημέρα! άλλο ένα εντυπωσιακό φαγητό,αλλά μπελαλίδικο! θα σε περιμένω τα Χριστούγεννα για να το μαγειρέψουμε στο τραπέζι της γιορτής σου.......φιλάκια!

    ReplyDelete
  8. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
    Ωραίο φαγάκι και νόστιμο, μου αρέσει πολύ η ιδέα του δοκιμάζω καινούργια υλικά!
    Φιλιά

    ReplyDelete
  9. Είναι πολύ όμορφο παρουσιασμένο και φυσικά πολύ δελεαστική πρόταση, ειδικά άμα έχεις ένα τραπέζι κατά νου...

    ReplyDelete
  10. Εξαιρετική πρόταση και γευστικότατη. Πάστα με περιεχόμενο! :)

    xxx
    Z.

    ReplyDelete
  11. Πολύ εντυπωσιακό και νόστιμο δείχνει. Αν το κάνω, θα παραλείψω το μπέικον!

    ReplyDelete
  12. Η ρικότα με το σπανάκι είναι πολύ ωραίος συνδιασμός! Πιστεύω ότι η σάλτσα ντομάτας και το μπέικον δεν είναι απαραίτητα για τα δικά μου γούστα.
    Δύσκολο να ικανοποιήσεις τους φαν του κρέατος με τέτοιες συνταγές!

    ReplyDelete
  13. Thanks maria mas! Πες μας κι εμάς τι συνδυασμούς κάνεις!
    Γειά σου Ελπινίκη, καλημέρα και σε σένα!
    Ωχ Lambrini κατάλαβα, και jet lag και γέμισμα!
    Ναι taste advisor, είναι πολύ ωραίο να δοκιμάζεις νέα υλικά. Ειδικά εδώ σε μια multiethnic πόλη βρίσκεις τα πάντα!
    Penelope μου, να σου πω την αλήθεια μόνο το δικό μου τραπέζι είχα κατα νου όταν το έφτιαχνα, αλλά όντως είναι καλή ιδέα να υπάρχει ακόμα και σε μπουφέ.
    Να'σαι καλά Afroditi!
    Κυριολεκτικά, όπως το λές Ζ., πάστα με περιεχόμενο ;)
    kiki κι εγώ στο τέλος πρόσθεσα το bacon, δεν το είχα προβλέψει.
    Μαίρη μου και όμως, ο κρεατοφάγος του σπιτιού μας ικανοποιήθηκε και με το παραπάνω! Κι εμένα εντύπωση μου κάνει, μάλλον τον κέρδισε ο συνδυασμός της γεύσης!

    ReplyDelete
  14. εδω μιλαμε για υψηλη δημιουργια!

    καλως σας βρηκα!

    ReplyDelete
  15. Καλώς μας ήρθες cook!

    ReplyDelete
  16. Ζυμαρικό γεμιστό να είναι και τρελαίνομαι!
    Έχω δοκιμάσει την εκδοχή αυτή των γεμιστών κοχυλιών και είναι πραγματικά πεντανόστιμα και όντως παίρνει και πολλές παραλάγές ανάλογα με τα γούστα του καθενός!
    Μμμμμ! :)
    Artemis

    ReplyDelete
  17. Είναι τελειο φαγητο! Μπορει να γινει και με συνδυασμο ανθοτυρο/κατικι (2:1)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...